piątek, 18 maja 2012

Wyobraźnia, przede wszystkim wyobraźnia

Co mnie najbardziej fascynuje w ludziach? Tak w ogóle? Co mnie nieustannie kręci? Potęga wyobraźni! Niesamowite rzeczy, jakie ludzie są w stanie zrobić ze swoim mózgiem i jak te pomysły przekuwają w arcydzieła. Nawet jeśli dotyczy to zupełnie błahych przedmiotów tzw. użytku codziennego. Nie ma nic bardziej seksownego i emocjonującego niż ludzka pasja, nieważne czy dotyczy projektowania mebli, doglądania kwiatków, pisania czy, dajmy na to, lepienia ludzików z gliny. Tak tak, napisałam "seksownego" i myślę, że to całkiem adekwatne słowo:) Ludzie z pasją i owoce ich pracy to prawdziwy miód na moje serce. Dzisiaj pokażę Wam aż dwoje pasjonatów i ich niesamowite pomysły. Jeden tworzy projekt pod nazwą Art Ori i pochodzi z Izraela. Znalazłam go na inspirującym blogu przemiłego zresztą sklepu Glamstore (który serdecznie pozdrawiam!) i bezczelnie go ukradłam dla siebie;) No może nie tak bezczelnie, bo się publicznie przyznaję. Tak czy owak, za nazwą Art Ori stoi pan o nazwisku Ori Niv, urodzony w 1969 roku designer z Tel Awiwu. Otóż Ori Niv wyspecjalizował się w tworzeniu drobiazgów z metalu - podkładek, stojaków, świeczników, podpórek do książek, wieszaków, uchwytów do wina. I to jakich! Mówiąc kolokwialnie, kopara opada:) Proste i genialne, nic dodać, nic ująć. Ja byłam zachwycona. Zobaczcie i wy - więcej na stronie artysty - www.artori.co.il. Stąd też pochodzą zdjęcia.























Pan Ori tworzy nie tylko w metalu. Wymyślił też tę uroczą podkładkę pod kawę.



A to Niv Ori we własnej osobie:



Drugi pan nazywa się Yengwoo Kim i pochodzi z Korei. Można go znaleźć tu: http://www.yeongwookim.com/. Stąd też zaczerpnęłam zdjęcia.
Oto on:

A to jego prace:

















Ech... pozazdrościć talentu.... Pozdrawiam wszystkich pasjonatów i nie tylko!

7 komentarzy:

  1. Ta czekoladowa podkładka i te kubeczki z kołnierzykiem mmmmm...

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda? Podkładka jest najlepsza:) I lampa w kształcie wieszaka z koszulą. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, podkładka w kształcie czekolady - świetna :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Niesamowicie pomysłowe gadżety :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To co w sztuce mnie zachwyca, że jej różnorodność zaspokoi wiele gustów! Każdy wybierze coś dla siebie szczególnego. Mnie zachwyca rozlane mleko z kubka, chciałabym mieć przy łóżku taką lampkę ;)))
    Oczywiście krawat w roli rączki do kubka i kołnierzyk - jest cudowny. Podkładki czekoladowej najzwyczajniej w świecie bym się "bała" ponieważ moje łakomstwo na czekoladę nie zna granic, wolę jej nie widzieć, bo czasem sama o niej myśl mnie kusi i dziurawi brzuch :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. ten sam wątek zaprzątnął i moją głowę. Podzieliłam się tym również na swoim blogu :) Czy jest gdzieś kres ludzkiej wyobraźni i kreatywności ?? Nie!! Dlatego wciaż szukam i podziwiam . A tutaj miło i interesująco.
    Miłego weekendu ...

    OdpowiedzUsuń