środa, 9 marca 2011

Wielkie filcowanie

Dzisiaj od rana zachwycam się filcem i fantastycznymi filcowymi rzeczami - od mebli po biżuterię. Jest to dla mnie coś niepojętego, jak piękne przedmioty można z filcu wyczarować. Rękodzieło jest w ogóle bardzo bliskie memu sercu - zapewne też dlatego, że w kwestiach "manualnych" jestem kompletnym zerem, więc zazdroszczę ogromnie wszystkim, którzy mają do tego talent i zapał. Malowanie, rzeźbienie, scrapbooking, robienie biżuterii, odnawianie mebli, wyszywanie i robienie na drutach czy szycie - myślę, że to fantastyczne uczucie mieć swojego "konika" i świadomość, że jest dziedzina, w której jest się prawdziwym mistrzem. No nic, jak mówi stare chińskie przysłowie: "Nie umiesz robić nic pożytecznego? Świetnie się składa! Zostań dziennikarzem!":)

Aby się jeszcze bardziej zdołować, poniżej kilka filcowych cudeniek. I ogromne, naprawdę szczere gratulacje dla ich autorów! Od razu uprzedzam, że jest to tylko wierzchołek filcowej góry lodowej. Jeśli ktoś ma ochotę kopać więcej, a nie poznał jeszcze świata filcu - mnóstwo pięknych rzeczy można kupić w Pakamerze, na Decobaazarze, w Galerii Fiu Fiu i w tysiącu innych inspirujących miejsc, które mogłabym pewnie wymieniać w nieskończoność. Ale nie mam czasu, bo gazeta się sama nie zrobi. Niestety.

Najpierw absolutnie fantastyczne poduchy i pufy marki Fivetimesone. Można je znaleźć i kupić na ich stronie www.fivetimesone.com.

www.fivetimesone.com

www.fivetimesone.com
www.fivetimesone.com
www.fivetimesone.com
www.fivetimesone.com   
Filcowe misy, lampa i kapcie od Boogie Design. Można je zobaczyć i kupić tutaj: www.boogie-design.pl.

www.boogie-design.pl
www.boogie-design.pl

www.boogie-design.pl
Filcowe lampy od Pink Pug Design. Można je zobaczyć i kupić tu, podobnie jak mnóstwo innych inspirujących "filciaków".

www.pinkpugdesign-sklep.pl
www.pinkpugdesign-sklep.pl 

Inspirująca filcowa biżuteria od Dzikiej Wełny. Do kupienia, jak najbardziej - np. w Galerii Fiu Fiu.

Fot. Dzika Wełna
Fot. Dzika Wełna
Fot. Dzika Wełna

Garść filcowych inspiracji od duetu Filcant. Wygrzebane w Pakamerze.

www.filcant.pakamera.pl
www.filcant.pakamera.pl
www.filcant.pakamera.pl
www.filcant.pakamera.pl
www.filcant.pakamera.pl

Podkładki od Home Variety. Również wygrzebane w Pakamerze, o tutaj.

http://www.pakamera.pl/home-variety-0_s12076358.htm 
http://www.pakamera.pl/home-variety-0_s12076358.htm  
Patera na owoce JoshJacus, www.joshjakus.com.

www.joshjakus.com

I na koniec przepiękna biżuteria od FlowerFelt Design. Można ją kupić tutaj. I tutaj.

Fot. Flowefelt Design
Fot. Flowefelt Design
Fot. Flowefelt Design, zdjęcie z Pakamery

5 komentarzy:

  1. Oj, filc jest kochany i wieczny!Jest taka strona, Eleny Aulikki, genialne filcowe laleczki i inne cuda...moja odwieczna inspiracja! http://www.flickr.com/photos/59994769@N00/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne te filcowe laleczki, to prawda:) Boskie. Dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. też lubię filc i filcowe aplikacje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mebelki napewno piękne, ale dla mnie proszę takie kwiaty do kapelusza, jakąś torebkę i korale :). Ja także jestem pod urokiem filcu. Niedawno nawet fundnełam sobie parę cudeniek, oczywiście zaraz się pchwaliłam, ale gdyby tak samemu...

    OdpowiedzUsuń
  5. super blog

    uwielbiam filc i filcowanie

    mam pytanie jezeli chce zrobic z filcu pokrowiec na gitare to jak ma to zobic?

    + zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń