środa, 14 grudnia 2011

Z serii Ikony Designu - Casamania

Włoska marka Casamania to design na światowym poziomie, nie da się ukryć. Odważny, nietuzinkowy, a jednocześnie funkcjonalny i taki "dla ludzi". I pomyśleć, że działają dopiero od 1984 roku! Lubię ich dlatego, że fajnie wykorzystują plastik, a przede wszystkim dlatego, że pracują z Fabio Novembre, jednym z  moich ulubionych projektantów. Można te rzeczy kupić w Polsce, jak najbardziej. Ma je np. A Tak Design, tu jest ich strona.
Wszystkie zdjęcia pochodzą z serwisu Casamania, www.casamania.it.

Na początek chyba najbardziej znany projekt sygnowany logo Casamania. Krzesło Him&Her projektu Fabio Novembre. Wykonane z plastiku w różnych kolorach, pojawiła się także wersja przezroczysta. Kształt powstał ze skanu 3d ludzkiej sylwetki. Jak dla mnie bomba:)





Wieszak na pranie Alberto to klasa sama w sobie.



Sofa i fotel Elisabette - trochę jak z saloniku prababci. Drewniane orzechowe guziki, drewniane nogi i tapicerka przypominająca trochę Chesterfieldy. Ładna, prawda?


Pufy Flot - eksplozja koloru, proj. Simone Micheli. Można je "nanizać" na stojak, stają się wtedy fantastyczną dekoracją.


Wiszące naczynia na drobiazgi Good Luck, jak kolorowe papryczki:)


Silikonowa lampa Jerry - można jej używać wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.


Niezwykła polietylenowa lampa Kekazze.




Dżinsowe krzesło Remember me to nowość z tegorocznych targów iSaloni w Mediolanie.



Casamania dba o każdy rodzaj aktywności człowieka. Kup to designerska popielniczka projektu Karima Rashida.



Leżanka Loop. A może raczej dywan? Proj. Sophie de Vocht.


Stołki Marrakech.


Krzesło Nuance.


Sofa Palace - poszczególne elementy można ze sobą dowolnie zestawiać.



Półka na książki Robox - nowość z iSaloni 2011, i także projekt boskiego Fabio Novembre.



I wreszcie urocza lampka Romeo, mój typ zdecydowanie:)


8 komentarzy:

  1. Oooo dzisiaj nic dla mnie, no może sofa i fotel Elisabette. No i te klocki na tapecie, cieszę się nimi ilekroć do Ciebie zaglądam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może jest to odważny design, ale do niektórych "obiektów" przez Ciebie pokazanych trudno mi się przekonać. Np. do krzesel Him&Her. Mają w sobie coś uwłaczającego mnie jako osobie. Podobnie z ozdobami w formie kurek i kotków (podobne skojarzenia jak w przypadku krzeseł). Nie jest to żart, który do mnie przemawia.
    Bardzo mi się podobają stołki i leżanka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobają mi się nowoczesne meble designerskie i często kupuję takie do domu. Pomysłów na umeblowanie mojego mieszkania dostarcza mi internet. Jednym z moich ulubionych sklepów z meblami designerskimi jest DKwadrat. Ostatnio zamówiłem stamtąd kilka designerskich krzeseł z tworzywa - https://dkwadrat.pl/pl/menu/meble/krzesla/krzesla-z-tworzywa-1684.html. Krzesła Flato odznaczają się nie codziennym, oryginalnym wyglądem. Są bardzo komfortowe i świetnie pasują do nowoczesnych pomieszczeń.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście sam design jest jak najbardziej ważny i zarazem potrzebny. Jednak decydując się na umeblowanie naszych wnętrz musimy zwrócić uwagę na przestrzeń http://www.quadrat.pl/5-sposobow-na-lepsza-organizacje-przestrzeni/ i odpowiednią jej organizację. W przeciwnym wypadku możemy czuć się nawet niekomfortowo w naszym mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie chyba takie rzeczy nie bardzo się podobają i bardziej wolę standardowe elementy wyposażenia. Tym bardziej jeśli chodzi o sypialnię. Bardzo podoba mi się spanie ma materacach od https://senpo.pl/materace/ i tutaj jestem zdania, że nie ma lepszego zamiennika.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście takie kwestie są bardzo ważne, ale moim zdaniem również fajnie jest wiedzieć jakie meble ogrodowe wybrać. Uważam, że spory ich wybór jest zawsze w https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe i ja również często tam zaglądam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli chodzi o meble to ciekawym pomysłem jest także ich renowacja. Zdecydowanie warto pomyśleć o zakupie różnych akcesoriów meblowych takich jak na przykład plusz. Warto rozejrzeć się w tym celu w sieci.

    OdpowiedzUsuń