piątek, 11 lutego 2011

Jakbym znowu była dzieckiem...


Kiedy byłam mała, zawsze miałam swoją wymarzoną magiczną krainę. Też taką mieliście? Taką z elfami, wróżkami, faunami, smokami i jednorożcami. Taką, w której mogłam przeżywać tysiące niesamowitych przygód. Starsza siostra namalowała na ścianie w moim pokoju wielki obraz, a na nim - Kraina i mała, malutka bramka między drzewami, przez którą, jak święcie wierzyłam, można się było do niej dostać. To był najpiękniejszy obraz, jaki widziałam w życiu. Do tej pory - chociaż minęło już ponad 20 lat (o zgrozo!) - kiedy myślę o tej furtce, mam absurdalnie rozkoszny dreszcz oczekiwania na Nieznane... Ech, magia dzieciństwa.

Kiedy wiele lat później pierwszy raz zobaczyłam niezwykłe projekty holenderskiego projektanta Torda Boontje, miałam bardzo podobne uczucie. Jakby poruszył jakieś dawno uśpione struny,  jakbym znowu była dzieckiem marzącym o krainie magii i baśni. Zobaczcie sami:

Lampa Garland, fot. Artecnica, www.artecnica.com

Ręcznie wykonany żyrandol Come Rain Come Shine, Artecnica, www.artecnica.com


Miedziana ozdoba Flora, Artecnica, www.artecnica.com


 Dedalus i Ikarus - pierzaste lampy dla Artecnica, www.artecnica.com






 Czarownica gotuje używając do tego akcesoriów projektu Torda Boontje. To seria Witches' Kitchen stworzona dla Artecnica, www.artecnica.com

Dywan Little Field of Flowers - ikona designu, a ciągle tak samo mnie zaskakuje. Zaprojektowany dla Nanimarquina, www.nanimarquina.com


I w wersji z czerwienią:


Szafa stworzona dla firmy Meta. Dla porównania dwie wersje - otwarta i zamknięta. Ze strony Torda Boontje, www.tordboontje.com


Fotel Happy Rocker i krzesła O Nest dla Moroso., www.moroso.it


Lampa Midsummer to jeden z bardziej znanych projektów Torda Boontje. I jeszcze ta nazwa, przywodząca na myśl noc świętojańską, ogniska i tańce...Artecnica, www.artecnica.com

I kolejna lampa - Second Shadow Spring Garden- ponownie Artecnica, www.artecnica.com

Tord Boontje projektuje też piękną biżuterię. Tutaj - seria Charming i raz jeszcze Artecnica, www.artecnica.com.

I płytki ceramiczne dla Ceramika Bardelli. Chcielibyście takie mieć? www.bardelli.it

Więcej prac pana Boontje na jego stronie: www.tordboontje.com. Ciekawostka dla zbieraczy - można je kupić w Polsce, np. tu: www.zoomzoom.pl, www.scandinavianliving.pl albo tu: www.sklep-rosenthal.pl

A to Tord Boontje we własnej osobie

Kończąc wątek furtki na ścianie. Miałam może kilka lat i któregoś dnia pomyślałam, że po co tylko patrzeć i wyobrażać sobie, w końcu  przejdę przez nią do magicznej krainy. Bo przecież ona istnieje naprawdę. Zamknęłam oczy i wyciągnęłam rękę:)  Do tej pory pamiętam swoją autentyczną dziecięcą rozpacz. I do tej pory smutno mi jak o tym pomyślę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz