czwartek, 2 czerwca 2011

Dom postawiony na głowie

Ten niezwykły dom powstał w austriackiej miejscowości Frohnleiten, a zaprojektowali go architekci z biura Weichlbauer und Ortis. Inspiracją do tego projektu stały się niesamowite grafiki Mauritsa Eschera, w których formy przestrzenne ukazywane były w sposób sprzeczny z doświadczeniem wzrokowym. Podoba wam się? Trochę jak szalony sen Alicji z Krainy Czarów, a trochę jak sceny z jednego z moich ulubionych filmów z dzieciństwa - "Labiryntu" Jima Hensona z Davidem Bowie w roli głównej.
w każdym razie dom robi wrażenie, tego mu nie można odmówić. Zdjęcia znalazłam tutaj i na stronie bloga Design D'autore.


















A tutaj jest grafika Echera, która była inspiracją. Niesamowita, prawda?

4 komentarze:

  1. ten dom mnie po prostu urzekł , jest wspaniały , a pani jest dla mnie jak największa skarbnica wiedzy , z wszystkich pani postów , dowiaduję się czegoś nowego a wiedza ta jest mi bardzo przydatna , pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, dziękuję za przemiłe słowa. I również życzę pogodnego i pełnego słońca weekendu. A dom jest fantastyczny, to prawda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grafika niesamowita (chyba była inspiracją dla twórców scenografii do filmu o małym, smutnym czarodzieju). Dom z niepotrzebnymi schodami - dziwadło. Kozy sympatyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się zastanawiam, czy w tym domu ktoś naprawdę mieszka:)

    OdpowiedzUsuń